Tijdens het MSP24-programma wordt de reseller omgedoopt tot Managed Service Provider: een aanbieder van een breed scala producten en diensten, waarmee klanten en medewerkers optimaal en efficiënt kunnen presteren. Het MSP24-programma bestaat uit de volgende onderdelen:
Contentmarketing
Vanuit een rijke expertise houdt BlueLine de deelnemende resellers dagelijks op de hoogte van het laatste ICT-nieuws. In de wekelijkse digitale nieuwsbrief en de maandelijkse MSP24-special wordt inspirerende content geboden, waaronder interviews, achtergrondartikelen en tips. Alle content wordt gedeeld via een nieuwsfeed, social media, de MSP24-app en nieuwsbrieven (zowel digitaal als in print).
MSP24 Inside
De special MSP24 Inside bestaat uit 32 pagina’s en houdt de Nederlandse ICT-resellers op de hoogte van het laatste nieuws, trends en ontwikkelingen op het gebied van ICT, services en het MSP24-platform. Interviews, resellers aan het woord, business cases, achtergrondartikelen en serviceproposities van BlueLine geven resellers inzicht en tips voor hun nieuwe businessmodel.
Digitale nieuwsbrief
De digitale nieuwsbrief MSP24 News wordt tweewekelijks verstuurd met het laatste ICT-nieuws, tips, whitepapers en nieuws rondom het MSP24-platform (zoals bijvoorbeeld de data van de verschillende clinic-dagen en netwerkevents).
MSP24-app
De MSP24-app kan door elke reseller in Nederland gedownload worden. De app bevat updates over het MSP24-programma, wekelijks vers ICT-nieuws, content vanuit operators, hardware-nieuws en overzichten van de nieuwste business-applicaties. Resellers die deelnemen aan het MSP24-programma kunnen gebruik maken van speciale content en features, waaronder de chatfunctie voor vraag en aanbod tussen resellers en speciale productaanbiedingen vanuit deelnemende vendors.
Service leaflets
Voor elke servicepropositie die BlueLine aanbiedt, te denken valt aan Toestel Lease, Uptime Pro en MSP24 Always On, wordt een speciale service leaflet gemaakt met meer informatie en een prijstabel.
Clinics & Events
Tijdens de MSP24-reis worden er jaarlijks een aantal diepte-trainingen gegeven door professionele trainers. Deze trainingsdagen zijn bedoeld voor de DGA’s, directeuren en/of marketing-en salesmanagers van de resellers. Uiteraard hebben de deelnemende resellers tijdens deze trainingsdagen (afwisselend twee-
en eendaags) de uitgelezen kans om te netwerken.
Hostmanship training
Weten we nog wat onze klanten nu precies bezig houdt, wat hun behoeften zijn en hoe wij kunnen helpen hun ICT-omgeving beter in te richten? BlueLine heeft twee ervaren IT-ers ingehuurd, die zich hebben toegelegd op het geven van inspirerende en toegepaste hostmanship-trainingen (via The Hostmanship Group).
Technische training
Het uitrollen van businessapplicaties en clouddiensten vergt immers de nodige toegepaste technische kennis. Deze trainingen worden gegeven door de experts van Mobility First.
Marketing- en salestraining
Tijdens deze trainingen, gegeven door een aantal marketing- en sales experts, komen de volgende thema’s aan bod: online marketing, social media, pr, guerillamarketing en sales.
Nieuwe financiële modellen-coaching
Met de komst van recurring vergoedingen moeten we naar andere modellen. Onder leiding van financieel deskundigen leren resellers hoe zij tot betere en winstgevendere model.
Leadgeneratie
Medio 2016 lanceert BlueLine een gemeenschappelijke website gericht op eindgebruikers in het MKB, onder de naam Mobielewerkplekken.nl, in samenwerking met het contentbedrijf en uitgeverij MKB Servicedesk, dat een bestand heeft van 350.000 MKB-ers in Nederland. Deze leadgenwebsite geeft inzicht in het reselleraanbod in Nederland en biedt interessante content voor bedrijven. Deelnemende resellers kunnen zichzelf profileren met bedrijfsinformatie en content.
Online marketing voor resellers
Iedere reseller heeft zo zijn eigen manieren om aan leads en prospects te komen. Online marketing wordt daarbij steeds belangrijker. ‘Always on‘ is een online marketingprogramma dat met veel kennis van de markt is ontwikkeld door de online specialisten van ClickDistrict in samenwerking met BlueLine. Dit zijn de redenen om mee te doen:
Extra vendorbudget
Dé reden om mee te doen met ‘Always on’ is dat BlueLine ervoor kan zorgen gezamenlijk marketingbudget te verkrijgen van vendors. Dat is budget dat er anders niet was geweest of naar direct sales van operators en landelijke outlets als MediaMarkt en Misco was gegaan. Let wel, elke reseller doet mee met zijn eigen logo, als ook zo veel mogelijk met zijn eigen propositie. Dat hangt echter af van wat een fabrikant in de aangegeven campagne wenst te doen.
Zorgvuldige intake en de juiste content
ClickDistrict heeft veel kennis van het ict-kanaal en snapt wat een reseller zoekt als hij het heeft over leads en prospects. Een reseller is op zoek naar een zakelijke beslisser of beïnvloeder ten aanzien van ICT zaken. Met het online marketingprogramma ‘Always on’ wordt deze doelgroep gevonden! BlueLine heeft de juiste content en kunde om de reseller te helpen met het maken van de juiste landingspage. ClickDistrict heeft daarbij de juiste mensen in dienst om snel en vakkundig bannercampagnes te maken.
Nauwkeurige prospecting
Prospecting betekent dat er een siteselectie wordt gemaakt, bijvoorbeeld op basis van regio, tijd, soort apparaat (desktop, tablet of smartphone) en de hoeveelheid contactmomenten. Tegenwoordig worden vrijwel alle online advertentieuitingen verhandeld in een online veilingsysteem. ClickDistrict, dat onderdeel uit maakt van de The Digital Agency Group, is één van de grootste online mediainkopers in Nederland en biedt daarom veel mediawaarde voor elke euro die wordt ingezet. Resellers profiteren daarvan! MSP24 ‘Always On’ kan iedere willekeurige website inzetten die is aangesloten op de online veiling. Dit betreft het leeuwendeel van de bekende websites: Telegraaf.nl, Nu.nl, Elsevier.nl, NRC.nl, Telecompaper.nl, Wegner Regiopers.nl en Tweakers.net.
Retargeting
‘Always on‘ maakt gebruik van retargeting. Op basis van het gedrag van de mensen die benaderd zijn, wordt een prospecting campagne (impressie, click, bezoek website) en een specifiek aanbod geserveerd. Retargeting is een techniek waarbij de banners van de website die je hebt bezocht, je als het ware achtervolgen. Zo krijgt de prospect ook als hij/zij niet op die website is steeds aantrekkelijke aanbiedingen te zien.
Duidelijke rapportages & services
Deelnemende resellers aan ‘Always on’ krijgen tussentijdse rapportages bestaande uit: impressies, clicks, clickratio en CPC. Overige services bestaan uit: periodieke optimalisatie van de campagne, wekelijkse rapportage van resultaten en optimalisatie stappen.
Innovatieve localsensor
Veel reseller werken lokaal en daarvoor is localsensor zeer geschikt om in te zetten. Dit is een nieuwe manier om op basis van locatie je boodschap bij de doelgroep te krijgen. Via het netwerk van Sanoma herkennen we een individu op locatie, waar een platform van Sanoma opgevraagd wordt. Op basis hiervan bouwt ClickDistrict een cookiepool, die vervolgens benaderd kan worden door advertising. Zeer geavanceerd en vernuftig!
Aan de slag!
Als reseller aan de slag met MSP24 ‘Always On’? Vraag dan een intake-gesprek aan bij Ramon Schenke: [T] 06-34400099 of [E] ramon@mxmblueline.nl.