Steeds meer Managed Service Providers kiezen voor een telecom- of UC-oplossing op maat voor hun klanten. Dat betekent dat de componenten breedband, voice trunk, (internationale) nummers, simkaarten en communicatieservers, afhankelijk van de klantwens, gecombineerd kunnen worden. Het grote voordeel van oneCentral is de flexibiliteit. Deze is ten opzichte van de ‘alles-in-één’- aanbiedingen vele malen groter. oneCentral biedt haar partners een vrije keuze in deze componenten, waarmee ze de perfect passende communicatieoplossing in “modulair maatwerk” voor de eindklant kunnen creëren.
De zakelijke markt blijkt lang niet zo geschikt voor de kant-en-klare telecomoplossingen, zoals deze in de consumentenmarkt worden aangeboden. In de zakelijke markt is er veelal sprake van specifieke configuratiewensen die naadloos aan dienen te sluiten op de bestaande werkwijze. Dat maakt dat Managed Service Providers bij hun klanten eerder voor modulaire componenten kiezen om zo maatwerk te kunnen leveren. oneCentral werkt met een groeiende groep ICT-partners die creatief en ondernemend zijn en zelf het initiatief willen behouden. De uitgebreide voicekennis van oneCentral is een extra zekerheid om het platform als een landingsplaats te kiezen voor een eigen hosted communicatie aanbod.
De bouwstenen van oneCentral:
1. Platform
oneCentral biedt een betrouwbaar cloud telefonieplatform op basis van open standaarden. Het telefonieplatform is onderdeel van het communicatieplatform, dat is verdeeld over verschillende datacenters om de redundantie te kunnen waarborgen. Er is een solide omgeving gecreëerd die als basis van telefoniediensten voor andere partijen kan dienen. Dit platform is momenteel onder andere gecertificeerd voor Unify, Mitel, NEC, 3CX en het snelgroeiende Skype for Business. Partners kunnen op dit platform dus snel en eenvoudig een hosted communicatieoplossing in een private cloudomgeving voor hun klant realiseren.
2. Verbindingen
oneCentral is verbonden met meerdere netwerkaanbieders en kan hierdoor glasvezel en ADSL/VDSL breedbandlijnen in geheel Nederland leveren. Tevens liggen er koppelingen met de meest voorname datacenters in Europa. Partners kunnen deze verbindingen combineren met hun eigen diensten en als één oplossing aanbieden aan hun klanten. Het solide netwerk komt direct op de eigen oneCentral switches in de datacenters binnen. Zo kunnen gesprekken de kortst mogelijke route afleggen. Ook kan oneCentral hierdoor de gehele keten bewaken en direct ingrijpen als dat nodig mocht blijken.
3. Telefonie
Een voice trunk is de moderne vervanging van de traditionele analoge- en ISDN-netlijnen. Voice trunks zijn een uitstekende oplossing voor klanten die de bestaande internet- en IP/VPN-verbindingen beter willen benutten. Door de diverse communicatiestromen te bundelen in één omgeving, vereenvoudigt het beheer en dalen de kosten. Ook bij bestaande of nieuw te installeren communicatieoplossingen kunnen voice trunks geleverd worden met bijbehorende nummerplannen.
4. Hosting
Voor een private cloudoplossing biedt het centraal hosten van de applicatie in een gevirtualiseerde omgeving veel voordelen. oneCentral heeft een omvangrijke omgeving beschikbaar, waarmee de partner direct beschikt over een flexibel aanbod. In overleg wordt een applicatie ingericht, waarna het beheer overgedragen wordt. De partner kan op deze manier de omgeving, zonder tussenkomst van oneCentral, verder inrichten. Middels een centrale login heeft de partner toegang tot alle onderliggende klantsystemen en waarborgt daarmee de kwaliteit van de eigen dienstverlening.
5. Mobiel
Telefonie via mobiele toestellen is een belangrijke vorm van communicatie, maar is niet altijd onderdeel van de oplossing voor bedrijven. oneCentral biedt de mogelijkheid om de gesprekken direct via de eigen centrale te laten lopen. Naast de enorme efficiency-verbetering die dit voor de klant kan brengen, biedt dit ook grote functionele voordelen bij het doorverbinden van gesprekken en inzage in de beschikbaarheid van mobiele medewerkers. De vaste en mobiele omgeving gedraagt zich dan als een geheel, met alle voordelen die daar bij horen.
Hoe word ik Managed Service Provider?
Managed Service Providers die meer willen weten over het op maat bouwen met de modulaire maatwerk componenten van oneCentral, kunnen contact opnemen met Rink Dobbenga. Over het samenwerken met partners zegt Rink: “oneCentral respecteert de bestaande klantrelaties van onze partners. Wij voorzien hen van stabiele telefonie componenten, zodat zij met hun eigen expertise op het gebied van telecommunicatieoplossingen een totaaloplossing aan de eindklant kunnen bieden. oneCentral host bijvoorbeeld wel een Hosted PBX van haar partners, maar is zelf niet actief op het gebied van eindgebruiker PBX-diensten. Het uitgangspunt van oneCentral is dat de gewenste oplossing gezamenlijk opgebouwd wordt en de partner het klanteigendom behoudt. Dit eigendom is voor de partner van belang voor de uiteindelijke intrinsieke waarde van zijn bedrijf. Via ons concept bouwt hij dus nadrukkelijk aan de waarde van zijn bedrijf. Het is voor hen mogelijk om een oplossing in te richten met de specificaties die voor de gewenste telefonietoepassing noodzakelijk is. Een groot pluspunt is dat deze diensten op basis van “pay per use” zijn. Ze zijn schaalbaar en daarmee uitermate flexibel. Ik ben ervan overtuigd dat steeds meer Managed Service Providers kiezen voor een model van oneCentral. Het geeft veel meer slagkracht in een tijd dat de integratie van telefonie en UC met andere applicaties als ERP en CRM gewenst is.”