Ondanks dat ze centraal staan in de wereld van de smarthones hebben slechts weinig resellers een eigen business-app. Laat staan dat ze business-app’s verkopen en leveren aan hun klanten. Je kunt op drie levels geld gaan verdienen aan applicaties.
De kinderen van de dokter zijn ziek, de schoenmaker heeft een kapotte zool en de opticien die kan het niet goed zien. Het zijn allemaal manieren om uit te leggen dat het vaak schort aan de naleving van het credo ‘practise what you preach’ of ‘wear your own diamonds’. De gemiddelde ICT-reseller is weinig met business app’s bezig, terwijl ze boven op het vuur zitten. Hier liggen dus de kansen!
1. Bouw een teamapp voor je eigen bedrijf
De eerste stap die gezet moet worden is het bouwen van een app voor intern gebruik, dat noemen we een intra company app, oftewel een teamapp. Met deze app kunnen allerlei interne communicatie- en coördinatieflows worden geregeld. De voorbeelden van functionaliteiten zijn er te over: agenda delen, kennis delen, interne communicatie, planningen, targets, vrije dagen aanvragen, ziektemeldingen, declaraties en ga zo maar door. De grootste winst zit ‘m in de sales, omdat de CRM-database geïntegreerd kan worden en zo offertes en orders direct aan de klant kunnen worden gekoppeld.
2. Gun klanten een app van hun reseller
Het wordt langzaam ook een beetje tegenstrijdig dat de klant de telecomreseller moet bellen als er iets aan de hand is. Waarom kan die klant – dat kan de opdrachtgever zijn of juist ook een medewerker van de klant – niet gewoon op een app terecht? Zorg voor een eigen extra company-app. Op die app vindt de klant het laatste relevante en leuke telecomnieuws, nieuwe diensten en een manier om een vraag (extra wens, storing of assistvraag) door te geven. In een tijd dat de smartphone een minicomputer is geworden is de app voor klantcontact dus eigenlijk onmisbaar geworden.
3. Lever de app voor de bakker!
De klanten van een reseller zijn allemaal b2b- of b2c-bedrijven, die ook weer klanten hebben. Alle klanten hebben dus feitelijk ook behoefte aan een business app, die hun klantcontact makkelijker en efficiënter maakt. De core competentie van deze app is communicatie, oftewel UC. Laat dat nu precies de core competentie zijn van de telecomreseller. In een paar stappen kun je een app maken voor de lokale bakker, waarmee zijn klanten op de hoogte blijven van het laatste nieuws, aanbiedingen en recepten. Maar ook een afspraken-app voor de fysiotherapeut is heel makkelijk en efficiënt.
Backbone Company helpt de reseller
Backbone Company heeft een lange historie en veel kennis van database publicaties en catalogi. Vanuit deze kennis van het salesproces is daar kennis en kunde van de business-app bijgekomen. De Backbone Company bouwt, host en levert voor grote en kleine klanten 49 app’s. Nu is het de tijd om met ICT-resellers te partneren. Geïnteresseerd? Neem dan contact op met HP van Tilburg: [T] 06-53664646 [E] hp@mxmblueline.nl of met Bob Boekema van Backbone Company: [T] 020-3034949.