Donderdag 3 december j.l. vond de kick-off van MxM BlueLine en het MSP24-programma plaatst op Rotterdam The Hague Airport. Tijdens deze bijeenkomst zijn de eerste serviceproposities van BlueLine geïntroduceerd.
Met deze proposities bouwen we gezamenlijk ICT resellers en vendors aan een gezond, duurzaam en winstgevend businessmodel. Samen zijn we op weg naar de volgende fase, waar naast verbindingen en devices, ook business applicaties/clouddiensten en services verkocht en geïmplementeerd gaan worden. In 24 maanden werken we zo aan de transformatie van resellen naar het leveren managed service provider (MSP)-diensten. Factuurrelaties met klanten kunnen worden uitgebouwd omdat we de service-component gaan vergroten, waarbij een recurring business model centraal staat. Tijdens de kick-off zijn we dieper ingegaan op de proposities Mobile Finance Management (MFM) en Mobile Lifecycle Management (MLM). Dit zijn de eerste diensten die Blueline voor het resellerkanaal ontwikkeld heeft.
De reis op het MSP24-platform
De virtuele transformatiereis – van reseller naar MSP – maken we op het MSP24-platform. Dit is een speciaal ontwikkeld communicatie, marketing- en trainingsprogramma voor resellers. Een onderdeel van dit programma is een sterk en gespecialiseerd online marketing platform. Tijdens de kick-off introduceerde Sjoerd van Nierop van ClickDistrict ‘MSP24 Always On’, waarbij meer rendement uit het online marketingbudget gehaald kan worden. Aansluitend presenteerde Orban Buller van Sanoma de tool Localsensor, waarmee het mogelijk is om op basis van locatie een boodschap bij de getargette doelgroep in de gewenste regio te krijgen.
MSP24-app
Bob Boekema van BackBone company sloot het officiële programma af met een toelichting op de MSP24-teamapp, die in januari 2016 wordt gelanceerd. De app bestaat uit updates, wekelijks vers ICT-nieuws, content vanuit operators, vendors en een overzicht van de nieuwste business applicaties. Resellers kunnen heel simpel en snel aangeven wat ze van bepaalde proposities vinden. Er wordt een koppeling gelegd naar de speciale leadgen-website, gericht op eindgebruikers in het MKB. Zo wordt zichtbaar bij welke reseller de geïnteresseerde eindgebruiker zijn het product kan kopen. Met de speciale chatfunctie kunnen deelnemende resellers opmerkingen aan de gehele community posten.
De middag werd afgesloten met een exclusieve rondleiding achter de schermen van Rotterdam The Hague Airport en een netwerkborrel. Met deze take-off is het MSP24-platform nu officieel van start!
Download hier de PowerPoint-presentatie van de kick-off
PPT-Kick-off MxM BlueLine-Donderdag 3-12-2015
Download hier de brochure van het MSP24-programma
Download hier de brochure van de servicepropositie MFM (Mobile Finance Management) | Toestel Lease
Download hier de brochure van ‘MSP24 Always On’, het online marketingprogramma in samenwerking met ClickDistrict