MSP24 is een platform met inspiratie en new business-ideeën voor de resellers. De SAC wordt in rap tempo minder en de marge op smartphones verdampt. En dan is er nog de afhankelijkheid van operators die reden tot zorg kan zijn voor een reseller. Toch zijn er gelukkig genoeg kansen te bedenken. In dit artikel bespreken we tien new business-kansen:
Kans #1: Bouw een recurring servicemodel!
De waarde van je bedrijf zit hem in de base die je bouwt. Daarom wordt het tijd dat klanten wordt geleerd dat ze een vast bedrag per maand mogen betalen voor een serviceplan. Slimme resellers bouwen zo een directe relatie op met hun klanten op basis van service-levels. Telecomreseller Koos Mulder van Work-Eazy geeft het goede voorbeeld.
Lees het artikel ‘Work-Eazy biedt klanten een servicemodel’.
Kans #2: Leasen is slim!
Sim only-abonnementen en simlock-vrije losse toestellen is dé trend. Maar dat betekent wel dat de dure smartphones in één keer moeten worden aangeschaft door de klant. Waarom niet leasen? Leasen biedt de eindklant maximale flexibiliteit en de reseller de kans om een extra band aan te gaan. Econocom en Five 4 U introduceren in samenwerking met BlueLine: Toestel Lease! En verkoop er ook een verzekering bij.
Lees het artikel ‘Leasen in slim!’.
Kans #3: Ga business-apps leveren!
Nu de introductie van 4G een feit is en de smartphone de standaard is, is het tijd voor resellers om business applicaties te gaan leveren. Een reseller implementeert daarvoor een Managed Mobility Software (MMS) platform om de business app’s te kunnen leveren en te laten werken. Waarom dit zo’n mooie kans is, vertelt Ron van Bijsterveld van Universit.
Lees het artikel ‘Cloudadoptie een kans of bedreiging voor ICT Managed Service Providers?’
Kans #4: Nieuwe data-beschermingsregels EU!
De nieuwe databeschermingsregels van de EU bieden een uitgelezen kans voor de reseller om eens over de bescherming van de smartphones in het bedrijf te gaan praten. Strict formeel gezien moet een bedrijf MDM, of iets wat daar op lijkt, hebben geïmplementeerd. Specialist Mobility First biedt hulp en kennis.
Lees het artikel ‘Databeschermingsregels EU = kans voor resellers!’
Kans #5: Start nu met Internet of Things!
Misschien is the Internet of Things wel de mooiste kans die de reseller in jaren heeft gehad. Naar verwachting worden er voor elk mens vijf machines verbonden door middel van simkaarten en/of verbindingen. IoT-specialist Comgate legt uit hoe je als reseller instapt op de trein die IoT heet en naar een gouden toekomst rijdt.
Lees het artikel ‘Voor elk mens vijf machines connected!’
Kans #6: Bouw je eigen operator!
Operators geven veel gas op hun alles in één-pakketten. Dat is logisch,want het biedt een maximale ‘lock in’ en een directe band met de reseller. Maar waarom zouden resellers niet hun eigen operator kunnen worden en zo werken aan meer flexibiliteit op basis van meer maatwerk? oneCentral biedt resellers de mogelijkheid om hun eigen operator en telecomoplossing te bouwen.
Lees het artikel ‘oneCentral biedt modulair maatwerk voor de Managed Service Provider’.
Kans #7: Meer content, betere online marketing!
BlueLine denkt mee over de communicatie van de resellers die NEW BUSINES zoeken. Er staan een aantal communicatietools klaar om direct mee aan de slag te gaan. Online marketing, content, leaflets en clinics voor new business: het is allemaal met één muisklik verwijderd van een nieuwe marketing communicatie mix!
Lees het artikel ‘Meer content, betere online marketing’.
Kans #8: Start een incentive programma!
Goede medewerkers vinden en houden is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Beloon medewerkers met een goede incentive voor het behalen van een individuele- of teamprestatie. BlueLine geeft het goede voorbeeld door MaxMiles te bieden.
Lees het artikel ‘Loyalty programma helpt bij motivatie’.
Kans #9: Ontwikkel je eigen team- en klant-app!
Boven op het vuur en toch geen eigen business-app hebben, dat is de situatie bij de gemiddelde reseller. Jammer, want een eigen team-app of klant-app is zo makkelijk en goed voor de communicatie! Specialist BackBone Company helpt de reseller snel op weg.
Lees het artikel ‘Begin eerst eens met je eigen app’.
Kans #10: Verbeter je relatie met Analytics!
Het is voor een reseller heel normaal om de klant slechts één keer in de 24 maanden te contacten als het contract afloopt. Dat moet anders en dat kan ook anders. Als de reseller aan zijn klant elke maand een bel-, data- en bereikbaarheidsanalyse verstrekt. Analytix.tel heeft een hele mooie tool ontwikkeld.
Lees het artikel ‘Resellers hebben beter klantcontact dankzij AnalytiX’.